Çağdaş Hip-Hop Üzerine Önermeler Pt.1 – Every Lil’ Is A Star !?

Related image

”Chains on my body, looking like a rapper
Acting like a slave when I’m gunning for my masters, nigga”

-JPEGMAFIA

Başlamadan önce şunu söylemem gerek, Soundcloud gibi platformlarla bir sorunum olduğu çok söylenemez. Bu tür sitelerin internet kültürü içinde çok önemli bir yeri olduğunu kesinlikle düşünüyorum. Sonuçta, internette deneysel ve bağımsız parçalar arayacaksanız Bandcamp’ten başlamanız gerektiğini söyleyecek ilk kişi ben olurum. Ancak… bütün bu sitelerden kayda değer ürün çıktığı doğru olsa da, bu sitelerin içerisinden fırlayan rezalet materyallerin olmadığını söylemek de yalan olur. Bu sebepten de Soundcloud ve Bandcamp’in viral metalarını incelemek müzik dinleyen herkes için fikirsel bir sorun haline gelmiş gibi. Hele ki sözü geçen bu viral materyaller küresel müzik kültüründe ciddi bir paradigma değişimine neden olmuşsa. Bununla beraber bu yazı Mumble Rap üzerine yoğunlaşsa da, türün gelişimsel tarihini anlatmayacak. Ondan ziyade Mumble Rap’in hem çağdaş müzik kültüründeki yeri hem de bir alternatif kültür olarak nerede durduğu üzerine bazı önermelerden oluşacak.

1- Mumble Rap’in sözlerinin duyulmasındaki zorluktan alınan keyif ve Lean/Codeine/Xanax/Oxycodone epidemisi arasındaki ilişki kültürel bir semptoma işaret ediyor.

2- Pimp C – Lil Wayne – Future – Migos – Lil Pump vb. gibi bir kronoloji izlemek bu kültürü anlamak için fazla indirgemeci bir yol. Ortada daha karmaşık bir ilişki olduğu açık.

3- Soundcloud Rap’i kesinlikle Punk’ın bir geri dönüşü olarak okunamaz. Punk D.I.Y dan ibaret bir şey değil.

4- Mumble Rap genel algının aksine geleceğe el atan bir hareket değil. Aksine Mumble Rap Şimdi’nin müzikal ipoteğinden başka bir şey değildir.

5- Trap çok hiperbolik (kötü anlamda) bir yolda. Hip-Hop’ın önünü kesiyor.

6- Avant-konservatiflik (xxxtentacion, Rich The Kid, Lil Yachty…) öldürülmeli.

7- Kreşendonun yeni bir biçim alması ve yeniden-üretilmesi şart.

8-  Kitsch ile Pulp arasındaki çizgi çok ince. Hip-Hop’ın nereye oynayacağını iyi ölçmesi lazım.

9- Yeni ufuklar tamamen kaybolmuş değil, Shabazz Palaces & Death Grips gibi gruplar ”Hip-Hop’ın” sınırlarının ötesinde Hip-Hop yapılabileceğinin kanıtı. Deneysellik içilen veya reddedilen ”Şurup” miktarı ile ölçülmüyor.

10- Gitar Müziği Öldü ! Yaşasın Gitar Müziği !

Yazar: Ege Çoban

Paylaş
Bir Şarkı Bir Dünya: Kurban – Uyut Beni

Bir Şarkı Bir Dünya: Kurban – Uyut Beni

Bir Şarkı Bir Dünya: Kurban – Uyut Beni şarkı incelemesi…

Fatma Turgut – Elimde Dünya

Fatma Turgut – Elimde Dünya

Fatma Turgut – Elimde Dünya albüm incelemesi…

2019’un Son Albüm İncelemesi: Caracas

2019’un Son Albüm İncelemesi: Caracas

2019’un Son Albüm İncelemesi: Caracas

Ibrahim Maalouf – S3NS

Ibrahim Maalouf – S3NS

Ibrahim Maalouf – S3NS albüm incelemesi

Eat the Elephant, Yeni Dünya Düzeni ve Beşerin Durumu

Eat the Elephant, Yeni Dünya Düzeni ve Beşerin Durumu

A Perfect Circle – Eat the Elephant albümü incelemesi…

Murder King – Fiyasko

Murder King – Fiyasko

Murder King – Fiyasko İncelemesi